Szkolenie – Standardy profesjonalnych negocjacji zakupowych

Współczesne wyzwania stawiane przed menedżerami oraz kierownikami działów zakupów mają bez wątpienia niezwykle istotne znaczenie dla właściwego funkcjonowania każdej organizacji. Efektywne realizowanie polityki zakupowej przekłada się na sukces całego przedsiębiorstwa. Jednak prowadzenie profesjonalnych negocjacji zakupowych wymaga nie tylko doświadczenia, ale i fachowej wiedzy, w szczególności z zakresu komunikacji interpersonalnej, języka perswazji oraz technik negocjacyjnych.

W jaki sposób prowadzić skuteczne negocjacje zakupowe?

W umiejętnym prowadzeniu negocjacji zakupowych pomocne są przede wszystkim kompetencje osobiste. Chodzi nie tylko o umiejętności pozwalające grzecznie konwersować, ale o konkretne strategie umożliwiające osiągnięcie wcześniej założonych celów sprzedażowych. Dlatego specjalnie dla Państwa opracowaliśmy szkolenie z negocjacji zakupowych, którego celem jest pogłębienie i utrwalenie wiedzy na temat różnych technik oraz strategii negocjacyjnych. Uczestnicy warsztatów dowiedzą się, w jaki sposób prowadzić skuteczne negocjacje zakupowe, czym jest analiza przednegocjacyjna, a także jak wypracować długotrwałe relacje biznesowe.

Do kogo skierowane są zajęcia?

Prezentowane szkolenie z negocjacji zakupowych zostało przygotowane z myślą o handlowcach, sprzedawcach, negocjatorach umów oraz kierownikach zespołów handlowych i zakupowych. W zajęciach mogą wziąć udział również właściciele przedsiębiorstw oraz osoby, które na co dzień zajmują się negocjowaniem z klientami i pragną uzyskać więcej niż dotychczas. W ofercie Centrum Psychologii Stosowanej posiadamy także różne inne profesjonalne szkolenia z zakresu psychologii sprzedaży.

NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA

  • Poznanie procesu przygotowana, prowadzenia i podsuwania profesjonalnych negocjacji
  • Zapoznanie uczestników z technikami negocjacji, perswazji i wywierania wpływu
  • Wypracowanie tożsamości zawodowej negocjatora i skutecznej autoprezentacji
  • Pozyskanie umiejętności osiągania wysokich wyników w negocjacjach

KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA

Pracownik:

  • Profesjonalnie i skutecznie przeprowadza rozmowę negocjacyjną z klientem
  • Jest konsekwentny i ambitny w procesie negocjacji
  • Potrafi argumentować swoje stanowisko, tak, że klient ma poczucie logiczności i zasadności przytaczanych argumentów
  • Potrafi obronić warunki umowy jak i cenę
  • Prowadzi negocjacje w oparciu o budowanie relacji i zaufanie klienta
  • Rozwija własne kompetencje

REZULTATY DLA FIRMY

  • Zawarcie korzystniejszych kontraktów z klientami
  • Wzrost wydajności pracowników
  • Wzrost zadowolonych klientów
  • Otwartość na zmiany i możliwości przełamania trudnej sytuacji rynkowej
  • Szybsze reagowanie na zmiany
  • Wzmocnienie wizerunku firmy
  • Negocjowanie lepszych cen i warunków umów
  • Wzmocnienie lojalności klienta

CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj

PROGRAM SZKOLENIA

MODUŁ I. Wstęp

Podczas pierwszego modułu:

  • przywitamy się;
  • poznamy swoje imiona i swoje projekty;
  • omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
  • opowiemy o swoich oczekiwaniach;
  • ustalimy własne cele;
  • zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.

MODUŁ II. Tożsamość negocjatora

W tym module dowiesz się:

  • jak być zawodowym negocjatorem;
  • jakim typem negocjatora jesteś;
  • jakim stylem negocjacyjnym powinieneś pracować;
  • jak budować własny wizerunek oparty o wartości firmy;
  • jak budować pożądany wizerunek kupca;
  • jak kreować siebie jako ważnego klienta;
  • jak utrzymywać wizerunek profesjonalnego negocjatora.

MODUŁ III. Komunikacja interpersonalna w negocjacjach

W tym module dowiesz się:

  • jaki jest model komunikacji interpersonalnej w negocjacjach;
  • jak wykorzystać mowę ciała do budowania przekazu;
  • jak badać i analizować sygnały niewerbalne rozmówców;
  • jakich formacji siedzących unikać a jakie formacje sprzyjają rozmowie;
  • jak modelować postawy ciała;
  • jakich form wypowiedzi unikać a jakie należy stosować;
  • jaką moc mają Lingwistyczne Wzorce Wywierania Wpływu;
  • jak ważne są pytania w procesie negocjacji;
  • co to jest parafraza, klaryfikacja, odzwierciedlenie, dowartościowanie i jak je należy stosować;
  • jak słuchać aktywnie i jak udzielać informację zwrotną.

MODUŁ IV. Mechanizmy społeczne w negocjacjach

W tym module dowiesz się:

  • na jakie zasady społeczne i mechanizmy możesz liczyć w negocjacjach;
  • jak wykorzystywać Reguły wywierania wpływu w negocjacjach miękkich i negocjacjach twardych;
  • co to jest reguła wzajemności;
  • co to jest reguła społecznego dowodu słuszności;
  • co to jest reguła autorytetu;
  • co to jest reguła niedostępności;
  • co to jest reguła lubienia;
  • co to jest reguła zaangażowania i konsekwencji.

MODUŁ V. METODY I TECHNIKI NEGOCJACYJNE

W tym module dowiesz się:

  • jakie są rodzaje negocjacji;
  • jak prowadzić i kształtować proces negocjacji;
  • kiedy zastosować renegocjacje – zapobieganie frustracji i konfliktom;
  • jak korzystać z technik manipulacyjnych w negocjacjach oparte na regułach wywierania wpływu;
  • jak korzystać z technik kształtujących w negocjacjach;
  • jak korzystać z technik prowokacyjnych w negocjacjach;
  • jak korzystać z technik podprogowych w negocjacjach.

MODUŁ VI. SCENKI NEGOCJACYJNE W OPARCIU O REALNE SYTUACJE W BRANŻY

W tym module dowiesz się:

  • jak prowadzić negocjacje zakupowe;
  • jak prowadzić negocjacje sprzedażowe;
  • jak renegocjować;
  • jak negocjować przez telefon;
  • jak pracować z oporem w negocjacjach;
  • jak czynić ustępstwa w negocjacjach.

MODUŁ VII. PODSUMOWANIE SZKOLENIA

Na zakończenie:

  • podsumujemy szkolenie;
  • odpowiemy na ostatnie pytania;
  • pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
  • wręczymy nagrody.

DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?