Trening umiejętności Dialogu Motywującego. Szczegółowe metody pracy z osobą bezrobotną w kierunku wydobywania motywacji do zmiany2018-11-21T13:12:26+00:00

Trening umiejętności Dialogu Motywującego. Szczegółowe metody pracy z osobą bezrobotną w kierunku wydobywania motywacji do zmiany

Trening umiejętności pracy z osobą bezrobotną w kierunku wydobywania motywacji do zmiany to kontynuacja szkolenia opartego na standardach Terapii Motywującej. Warsztat skierowany jest do pracowników Urzędów Pracy a szczególnie do osób zajmujących się obsługą osób bezrobotnych cechujących się w zachowaniu dużym oporem, niechęcią do zmiany, mechanizmami ucieczkowymi, brakiem wiary w siebie i wycofaniem społecznym. To doskonale narzędzie, którym mogą posługiwać się pracownicy UP w kontakcie z bezrobotnym bez względu na czas trwania rozmowy. Nawet jednominutowa rozmowa może zwiększyć motywację bezrobotnego do zmiany.

WYMAGANIA WSTĘPNE DLA UCZESTNIKÓW

Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik powinien posiadać wiedzę z zakresu: ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 roku, nr 69

poz. 415 z późn. zm.), rozporządzenia MPiPS w dnia 14 września 2010 roku w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy, rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. nr 279, poz. 1641).

NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA

  • Wzmocnienie kompetencji i rozwijanie dodatkowych zasobów w pracy z osobą bezrobotną,
  • Zapoznanie się z metodami pracy z osobą oporującą,
  • Pozyskanie umiejętności pracy w oparciu o wartości,
  • Poznanie technik motywowania bezrobotnych,
  • Wprowadzenie standardów pracy z osobą oporującą zgodnie z procesami zmian wg DM.

KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA

Pracownik:

  • Prowadzi aktywizującą rozmowę z bezrobotnym w oparciu o standardy DM
  • Jest zmotywowany do realizacji celów PUP
  • Potrafi reagować na opór bezrobotnego
  • Prowadzi przyjemne i pełne szacunku rozmowy ze współpracownikami
  • Jest odporny na stres wynikający z obsługi klienta trudnego
  • Potrafi wzmocnić bezrobotnego i zmotywować do dokonania zmiany
  • Profesjonalnie realizuje cele ustawodawcy

REZULTATY DLA FIRMY

  • Bardziej zmotywowany zespół
  • Dobry klimat między pracownikami
  • Dobry klimat między pracownikami a bezrobotnymi
  • Większa efektywność w zakresie aktywizacji osób długotrwale bezrobotnych
  • Wzbogacenie warsztatu pracy osób obsługujących bezrobotnych

CZAS REALIZACJI – 2 dni szkoleniowe
MIEJSCE SZKOLENIA – do uzgodnienia
TERMIN SZKOLENIA – do uzgodnienia
CENA SZKOLENIA – zapytaj

PROGRAM SZKOLENIA

MODUŁ I. Wstęp

Podczas pierwszego modułu:

  • przywitamy się;
  • poznamy swoje imiona i swoje projekty;
  • omówimy zasady prowadzenia szkolenia;
  • opowiemy o swoich oczekiwaniach;
  • ustalimy własne cele;
  • zintegrujemy się podczas inspirującego ćwiczenia grupowego.

MODUŁ II. Empatia w pracy z osobą bezrobotną

Główne zagadnienia poruszane w module II

  • Budowanie empatycznego klimatu pracy z klientem
  • Empatia na poziomie niewerbalnym
  • Empatia na poziomie werbalnym
  • wzmacnianie poczucia sprawczości u bezrobotnego

MODUŁ III. Wartości, zasady i duch Dialogu Motywującego

Główne zagadnienia poruszane w module III

  • Podstawowe zasady pracy w DM
  • Duch DM
  • Realizacja celów w o oparciu wartości
  • Wartości klienta vs cele indywidualne
  • Wartości pracownika vs wartości bezrobotnego

MODUŁ IV. Praca z klientem w niezgodzie (w oporze)

Główne zagadnienia poruszane w module IV

  • Zdefiniowanie i rozpoznanie oporu u bezrobotnego
  • Opór a wypowiedź podtrzymująca status quo
  • Ambiwalencja w oporze
  • Wykorzystanie oporu do napędzania zmiany

MODUŁ V. Techniki Dialogu Motywującego w pracy z klientem oporującym

Główne zagadnienia poruszane w module V

  • Dowartościowanie
  • Pytania otwierające
  • Odzwierciedlenie
  • Podsumowanie

MODUŁ V. Cztery Procesy w Dialagu Motywującym

Główne zagadnienia poruszane w module V

  • Proces angażowania
  • Proces ukierunkowania
  • Proces wywoływania i język zmiany
  • Proces planowania

MODUŁ VI. Podsumowanie szkolenia

Na zakończenie:

  • podsumujemy szkolenie;
  • odpowiemy na ostatnie pytania;
  • pogratulujemy uczestnikom i rozdamy certyfikaty;
  • wręczymy nagrody.

DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ SIĘ U NAS?

Solidna dawka praktycznej wiedzy
Miła atmosfera
Małe grupy szkoleniowe
Bezpośredni kontakt z prowadzącym
Elastyczny kalendarz
Realizacja w Twoim mieście
Wysoki standard sal szkoleniowych
Wykwintny catering