Zarządzanie sobą w czasie, efektywność pracy i zarządzanie stresem

Z jednej strony silna motywacja realizacji obowiązków a z drugiej strony presja czasu. Skutek wydaje się oczywisty: chaos, trudności w komunikacji, napięcia w zespole, opóźnienia i oczywiście niska skuteczność zespołu. Czyli wszelkie czynniki jakich nie chcielibyśmy doświadczać w naszym zespole. Minimalizując niepożądane efekty nieprawidłowego zarządzania sobą w czasie odzyskujemy czynnik synergii zespołowej. Najwyższy potencjał pracy zespołowej w którym każdy pracownik jest zmobilizowany i skoncentrowany na spójność realizacji celów indywidualnych i organizacji. Menadżer zarządzający zespołem synergicznym poprzez własną postawę i organizację pracy inspiruje i angażuje pracowników do podnoszenia efektywności co przekłada się na wyniki sklepu i satysfakcję klienta.

Zarządzanie czasem (ang. time management) – podnoszenie skuteczności działania poprzez efektywniejsze wykorzystywanie czasu. Głównym założeniem szkolenia jest pozyskanie wiedzy i umiejętności właściwego planowania swojej wydajności w czasie. Uczestnik uzyskuje wiele narzędzi pozwalających zaoszczędzić marnotrawiony czas i zwiększa wydajność poprzez właściwy dobór zadań do osobistej wydajności i aktywności zawodowej w czasie.

Pracownicy którym towarzyszy chaos, przerywające telefony, nawał drobnych zajęć, poczucie zmęczenia, znużenia, rozdrażnienia i niemoc ze względu na uciekający czas, mogą znaleźć rozwiązanie w bardzo skutecznych metodach przedstawianych na szkoleniu. To doskonałe rozwiązanie na strategiczne i efektywne wykorzystanie 8 godzinnego kapitału jaki posiada każdy pracownik.

NAJWAŻNIEJSZE CELE SZKOLENIA

  • Usystematyzowanie wiedzy na temat zarządzania czasem w pracy i zarządzania stresem,
  • Poznanie technik zarządzania czasem w pracy i zarządzania stresem,
  • Doskonalenie umiejętności zarządzania czasem w pracy,
  • Zwiększenie efektywności i terminowości realizacji zadań dnia codziennego,
  • Poszerzenie świadomości w zakresie problematyki zarządzania czasem i stresem,
  • Wypracowanie indywidualnego modelu zarządzania czasem i stresem,
  • Zmiana postawy względem zadań wymagających szybkiej realizacji,
  • Koncentracja menadżera i zespołu na celach sklepu i spójności z celami firmy.

KOMPETENCJE NABYTE W TRAKCIE SZKOLENIA

Dyrektor:

  • Realizuje zadania w oparciu o matrycę Eisenhowera, metodę Alpen i regułę 20/20/60,
  • Umiejętnie wykorzystuje godziny o najwyższej wydajności – krzywa wydajności,
  • Umiejętnie deleguje zadania,
  • Zarządza „złodziejami czasu”,
  • Zarządza priorytetami własnymi i jest doskonałym przykładem dla zespołu,
  • Zarządza stresem technikami poznawczymi,
  • Zarządza stresem technikami behawioralnymi,
  • Wspiera zespół do wykorzystania optymalnych możliwości,
  • Koncentruje siebie i zespół na realizacji celów, wyznacza cele ambitne i realne,
  • Jest terminowy – dobrze postrzegany przez środowisko wewnętrzne jak i zewnętrzne. Buduje Jakość Carrefour.

REZULTATY DLA FIRMY

  • Zwiększenie wydajności,
  • Terminowość realizowanych zadań,
  • Wzrost zadowolonych klientów,
  • Wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy,
  • Dobry klimat w pracy,
  • Lepszy przepływ komunikacji,
  • Bardziej zmotywowany zespół.

Proponowany czas trwania: 2 dni szkoleniowe

PROPOZYCJA PROGRAMU SZKOLENIA

Moduł 1. Skuteczne gospodarowanie czasem – wstęp

  • Przedstawienie się trenera,
  • Przedstawienie uczestników,
  • Zawarcie kontraktu i zasad prowadzenia zajęć,
  • Omówienie programu i celów warsztatu,
  • Ćwiczenie integracyjno rozluźniające,
  • Człowiek w sieci uwikłań czasowych,
  • Czym jest czas dla przedsiębiorstwa, a czym dla pracownika.

Moduł 2. Organizacja czasu pracy w oparciu o podstawowe narzędzia zarządzania czasem

  • Dobra i zła organizacja czasu pracy,
  • Koło czasu – ocena własnej efektywności,
  • Złodzieje czasu,
  • Twoja krzywa wydajności dobowej,
  • Zasada Pareto,
  • Planowanie wg Analizy ABC,
  • Metoda Alpen,
  • Metoda 20/60/20,
  • Metoda Gantta,
  • Wykonywanie pracy według kalendarza, planu dnia,
  • Ramy czasowe planowania,
  • Odpowiedzialność za planowanie,
  • Planowanie sytuacji nieprzewidzianych,
  • Korzyści wynikające z lepszego zarządzania czasem.

Moduł 3. Organizacja czasu pracy w grupie

  • Konfrontacja własnej organizacji czasu pracy z czasem współpracowników,
  • Reguły delegowania,
  • „Zasada Eisenhowera” – Macierz Eisenhowera,
  • Organizacja pracy grupy,
  • Bariery w planowaniu i ich przezwyciężanie,
  • Formy kontroli pracy.

Moduł 4. Podsumowanie pierwszego dnia szkoleniowego

  • Wnioski i podsumowania dotyczące zmian w organizacji czasu pracy,
  • Ustalenie kolejnych kroków do wprowadzenia zmian,
  • Podsumowanie i zakończenie.

Moduł 5. Planowanie jako element myślenia strategicznego

  • Planowanie taktyczne – opracowywanie i realizacja planów,
  • Planowanie operacyjne,
  • Plan jednorazowy,
  • Plan ciągły,
  • Zarządzanie przez cele na poziomie pracownika firmy,
  • Wspólne ustalanie celów i planów,
  • Okresowy przegląd efektów własnej pracy na poziomie kontaktów z klientem,
  • Samoocena jako podstawowy element informacji zwrotnej.

Moduł 6. Techniki behawioralne w pracy ze stresem

  • Mechanizmy i proces zmian behawioralnych pod wpływem stresu,
  • Metoda Jocobsona,
  • Relaksacja w warunkach pracy,
  • Sztuka opanowania negatywnych stanów emocjonalnych,
  • Praca z oddechem.

Moduł 7. Techniki poznawcze w pracy ze stresem

Badanie własnego poziomu samooceny i stresu

  • Stopień odczuwania stresu,
  • Test poziomu samooceny,
  • Identyfikacja stresu (ćwiczenie),
  • Wspólne wyznaczanie punktów objawiających stres i wypalenie zawodowe,
  • Rozbijanie przekonań wzmacniających stres i wypalenie zawodowe,
  • Techniki wyobrażeniowe w procesie zmniejszania napięcia emocjonalnego,
  • Zarządzanie stanami emocjonalnymi.

Moduł 8. Podsumowanie szkolenia

  • Podsumowanie szkolenia,
  • Praca domowa,
  • Zakończenie szkolenia,
  • Rozdanie certyfikatów.

Program szkolenia realizowany będzie w formie warsztatowo – wykładowej w udziale 50% do 50%